Saturday, August 6, 2011

jangan lupa diri

biarpun kita menjadi tuan, kita tetap bertuhan


biarpun kita mereka-reka, kita tetap ciptaan


apalah kita menjadi tuan, sedangkan kita tetap hamba


apalah guna mengangkat kepala, sedangkan sujud tempatnya


Ranggau,
Ramlee Awang Murshid

12 comments:

cyg said...

nak balas.
bertuan kan tuan,banyak dugaan
bertuhan kan tuhan(ALLAH), dijamin keselamatan.
okey x ney?

shida said...

renggau?best tak..
rasa macam nak beli pulak..:)
sy peminat novel RAM..skrg tgh nak baca suterabidadari...
jmput sggah..

http://luvabenbaby.blogspot.com/2011/07/laksamana-sunan-di-layar-perak.html

naz said...

niceeee word

DuniakuAbstrak said...

wuwuwu tak pandai bermadah berhelah..

INTAN said...

mesti best kan?? dulu2 saya suka jugak baca novel RAM..tulisan yang bagus..tapi dah lama tinggal..xberkesempatan dah nak baca..huhuuu

nas said...

pendek tapi bermakna....
hehehe
betul tu.. apa guna bertuan.. tapi xde mase nak fikir/ bertemu dengan Tuan dia yang sebenarnya... Allah...

ney said...

cyg:

yup, betol tu, kalau kita ni sedar yg kita bertuhan, mesti kita kan jadi hamba yg sebaek2nya kan, so, selamat dunia akhirat=)

ney said...

shida:

novel ranggau ni novel awl2 RAM. die cite pasal kat sarawak, so bnyk guna bahsa Iban. not bad la=)

ney said...

naz:

word nice tapi bukn ney yg wat, ta macam naz punye ayat. lagi power~

ney said...

duniaku abstrak:

hee, tp ur blog ney suka, sbb ayat simple, but sgt mendalam.=)

ney said...

intan:

novel RAM meng best2, cume pening kepala la nak abeskan sbb misteri sgt.. biasalh, bila da besar ni, da kurng masa nak membaca kan~

ney said...

nas:

emm, sebb da terlalu leka dengn dunia, sampai lupa yg nanty kita akan balik jumpe Tuan kita..huuu