Sunday, March 18, 2012

bertangguh mencuri masa. seriously!

salam. hye all! sorry blog lame terbiar.

bertangguh itu pencuri mase. pepatah melayu ke ape tu. but semua org pon da masak dengan this quotation kan. but this time around, nak cakap bertangguh dalam bertaubat.

sape buat solat taubat hari2? ok, those yang tak buat tu, selalu sebab ape ea?

1) rase takda buat dosa, so what for nak buat solat taubat a. k.a bertaubat?
2) rase lambat lagi nak mati, nanti2 la taubat?
3) malas nye... layan citer korea, running man lagi best?
4) tak tahu lah nak taubat tu macam maneee?

tak kesah la apa sebab kita kan. sebab manusia memang sukaaaaa bagi alasan kan. termasuk lah orang yg menulis ni.. tapi kaaaan....


AS A GOOD MUSLIM, kita memang kena taubat tiap-tiap ari. once again, Tiap- tiap hari ok. and please please please jangan tangguh untuk bertaubat.. macam mane tangguh untuk bertaubat pon boleh curi masa?

just imagine, kita suka nak start taubat, jadi baek ckit ni bila dah kawen, dah tua, dah dapat hidayah so called. and bila kita start jadi baek tu, macam dah lewat. kalau jadi baek umur 30-an, 40-an, tinggal banyak mana je masa kita nak jadi baek compared dengan kita da jadi baek dari umur 20-an kan. and lagi sedih kalau kita tangguh2 nak taubat, tetiba mati. mati bukan kenal umur. berapa banyak orang yang mati muda, mati mengejut.kalau macam tu, apa yang kita ada nak tunjuk kat Allah nanti?

so, tak rugi pon nak taubat awal. jadi baek awal2 ni. istilah hidup muda enjoy2 dulu ni tak yah pegang kot. enjoy dunia dengan enjoy kat syurga, mana yang kita kejar? so, mari lah kita bertaubat, bukan tau buat ye (^_^)





shhhh: bila betul2 kita yakin mati tu datang bila2, then baru kita rasa nak bertaubat setiap masa.....

1 comment:

cyg said...

insyaAllah......moga dberi kekuatan meningkatkn amalan yang sedikit ni...