Wednesday, May 5, 2010

berchenta dengan bos. YES or NO

ada sapa-sapa kat sini pernah ada scandal dengan bos? eceh,malu nak mengaku plak. kalau bos tu bujang lagi,apa salahnya kan..tapi kalau dah status laki orang tu,jangan cuba-cuba dek oooi,kang naty ada yang usung parang nak serang kita(^_^)

YES untuk kita berchenta dengan bos sebab:

# poket tebal.
name pun bos,kompemlah duet berkepuk-kepuk.keluar makan,shopping,tengok wayang semua dia bayar.uish,masyuk tuh.(materialistik nya) but tipulah kalau korang cakap tak suka bila tak kuar duet sendiri tyme dating. lagi best bila bos tu siap buat line ag,dan dia bayarkan bulan2,semata-mata nak bergayut lama-lama. jimat kos ($ $)

#matang.
selalunya bos ni lebih berusia dari kita kan.kata orang,lelaki yang berusia ni banyak pengalaman.(lagi2 bab ayat manis untuk tackle awek). perempuan,sekeras2 batu,berlekuk juga bila kena air. tiap2 hari dapat mesej bunga2,dapat bunga,dapat choclate,adoii,boleh cair mak ngah. tapi memang ade gurl yang tak layan benda2 ni.ukur baju kat badan sendiri lah ye(~ ~)

#berada di zon selamat.
let say,time tu ekonomi meleset,kena buang pekerja.takkan lah bos nak buang orang yang die suka kan.kalau dia buang pon,maknanya dia nak suh korang jadi suri kat umah die lah tu~ kita buat salah pun die pandang sebelah mata ja.kena marah pun,sekadar nak belagak depan staff lain,konon2nya dia adil,tapi bila balik umah,penuh inbox kita dengan 'im sorry' (- -')

#nobody will dare to touch you.
ni bukan touch yang pegang2 tu.tapi once staff2 tahu yang kita ada relationship dengan bos,secara tak lansung,kita pun kena kipas.takut kalau cari pasal dengan kita,naty sampai dekat bos,free2 je kene kick out.assistant bos pun takut nak marah kita.untung apa tak da orang nak marah.orang laen rehat sejam,kita rehat sampai 2-3 jam(makan+tgk wayang ngn bos) pon xda yang bising(^_^)

but NO seandainya:

#just take for granted.
kita sekadar nak tumpang senang.kikis duet dia cukup2,then lari.kena ingat,bos tu manusia gak,punya hati dan perasaan.kesian lah kat dia,frust menonggeng.

#dia ada niat laen.
bos ni kadang-kadang bukan nya betul.banyak yang buaya dari yang merpati.dia approach kita pun sebab nak penuhi nafsu,bukan ada hasrat nak amek jadi bini pun.senang kata jadi sugar daddy.aish,rosak2

#orang mula memusuhi kita
mulut orang memang tak boleh tutup.berchenta kat tempat kerja ni,sekejap ja da tersebar satu company.then,mula orang cakap belakang.bila ada sesuatu yang berlaku,cam kena marah ke,dan kita tak kena,walaupun kita 101% tak salah,orang masih cakap yang bos tu pilih kaseh.bila semua da jadi musuh,kerja pun dah tak best.tekanan weh..

maka,tepuk dada,tanya iman. ada bos yang baek,tak mencampurkan hal pribadi dan personal,tapi ada bos yang mata keranjang. semua staff canteq2 dia nak sapu.kalau yang jenis tu,baek lari cepat.kang termasuk jerat,susah nak keluar.

shhh: cakap based on experience,seronok sebenarnya kalau ada scandal dengan bos.banyak advantage~




11 comments:

Sesopie said...

Kalau bos tu suka kita,kita suka bos tu okaylah! just go on!

bella said...

btol2, i agree with miss sophie~

fikah mus said...

no problemo, as long as dia bukan laki orang ke apa.
heee.
dan poket tebal??semestinya!!
*nampak sangat daku gila duit.

Abesa007 said...

habis nanti kalau boss saya tu lelaki macam mana?

kena bercinta dengan dia jugak ke? huahuahuahau

susah la jadi orang hot ni =P

eynda said...

Kalau boss masih bujang & suka kat kita dgn ikhlas ok je kan...jangan dia pulak layan kita semata-mata nak enjoy2 aje... :-D

NiZaM Limited said...

erkk..kena carik boss pompuan gak la camni. ahaks..

fatin azizan said...

kalau dah jodoh cmne pulak??

Sky8Men said...

so,as a conclusion...jgn brcinta..wt keje sndri da..pndai da gtl2 skang...
hahaha...

ney said...

sophie: memg betol,kalau da suke takkan nak halang~

fikah mus: dah tu,money tu penting zaman la nie~

abeesa : agaga,jangan,unles u gay~hooops,i know u lelaki sejati~

eynda: tu yg maslah nye,banyak yg nak enjoy semate~

nizam : cari jangn tak cari~

fatin: kalau da jodoh,kawen jelah~the end~

sky8men: haha,ala gatai ckit je~

Unknown said...

best gak becinta ngan bos kalo bos tu muda, ensem, + kaya,..hahahahhaa...

ney said...

iena: tu memg cukup pakej~