Saturday, July 3, 2010

kisah jambatan tak siap


alkisahnya, penghuni-penghuni syurga sudah tidak rela melihat penghuni neraka diseksa setiap hari. maka mereka mengadakan satu mesyuarat :


para penghuni syurga bersetuju untuk berkongsi tempat mereka dengan penghuni neraka.

maka,mereka ini pun pergi berbincang dengan penghuni neraka.

penghuni neraka dan syurga pun bersetuju untuk membina jambatan supaya penghuni neraka dapat menyeberang dan masuk ke syurga.

mereka di berikan selama seminggu untuk menyiapkan jambatan tersebut. penghuni syurga buat separuh,penguni neraka buat separuh.

sampai pada tarikh yang ditetapkan, mereka pun berhimpun.

penghuni neraka telahpun menyiapkan jambatan mereka,tetapi penghuni syurga langsung tidak menyiapkan apa-apa

penghuni neraka : kenapa kamu tidak siapkan jambatan? kamu mungkir janji ya

penghuni syurga : maafkan kami,tetapi tiada dalam kalangan kami kontraktor dan jurutera,kami tidak tahu bagaimana hendak membina jambatan.

***************************************************************************

haaaa...tu dia,kat syurga takda jurutera dan kontraktor. ni NEY dengar kat kuliah maghrib. ustaz tu bagi perumpaan saja,yang jurutera atau kontraktor ni susah nak masuk syurga kalau tak buat kerja dengan telus.

kenapa susah nak masuk syurga? lu fikirlah sendiri (*_*)

8 comments:

kaizen shinobi said...

uish.... dalam maksudnya...

walau apapun kerja kita, mestilah dilakukan dengan telus... kan?

Nur Hidayah Yahya said...

ishk2...akauntan ramai masuk syurga tak?

cayunk said...

haha..
npe xgne pilot je kn senang..hee
kalo akauntan,xtawla...tgk akaun die berat belah mne...haha

Cylia Chel said...

renung2 kan lah..

suhaisweet said...

Dropping here..Very nice friend..My special for u.. Check it Out!

mummy alesya said...

hmmm...

mummy alesya said...

alamak shoutbox tak bleh la..tinggal jejak sini lah

paan sabri said...

gamba jambatan tu kt putrajaya kan? haha